Dumaszínház

A stand-up comedy napi veleje. Csillagok, humor, egyebek.

Csatlakozz!

Friss topikok

Nagyvázsonyi dumák - Dombóvári István

2011.07.19. 00:41 - kcsabi

Címkék: dombi nagyvázsony nagyvázsonyi dumák

Még 3 nap a nagyvázsonyi OTP Dumavölgy-Humorvár-ig!

Közeledik a Dumaszínház hagyományos nyári humortábora, ennek apropóján sorozatunkban a társulat tagjait nagyvázsonyi élményeikről faggatjuk...

Dombóvári István azt mesélte egyszer, mikor egy Showder Klub felvétel után együtt utaztunk a villamoson, hogy neki a nyári humortábor váratlan meglepetéseket okozott. Alapvetően úgy ment oda, hogy ez is egy fellépés. Fontos, de semmiben nem más, mint egyéb helyszíneken, sőt. A falusi környezet, a kedves, baráti hangulat, a természet közeli, illetve időként afeletti élmények számára a hétköznapi, hazai hangulatot jelentik, hiszen amúgy is faluban él. Aztán valami mégis történt. „Felnőtté váltam Nagyvázsonyban.” – mondta rejtélyesen, mire körülöttünk néhány fülelő utastárs arcán a meglepetéssel teli kíváncsiság, mással össze nem téveszthető, jelei látszottak.

Erre nem is tudtam mit mondani. Nem akartam sebeket feltépni, kínos kérdésekbe merülni, vagy a téma kapcsán darázsfészekbe nyúlni. Hallgattam. Kisvártatva folytatta. „Last Minute-ben foglaltam szobát, és csak egy olyat kaptam, ahol ajtó helyett egy gyékényfüggöny volt. Ennek köszönhetően sokkal többet megtudtam a szomszédjaimról, mint amennyit valaha is szerettem volna. Mondjuk ők is rólam. Volt, akinek három napig már a szemébe se mertem nézni...” Itt kissé elfátyolosodott a szeme, de érezte, nincs visszaút, ki kell mondania a titkot. „Reggel arra ébredtem, hogy egy kisméretű kutya ül az ölemben. Csalódást kell okoznom. Elzavartam...”

Megkönnyebbült. Tettének súlya immáron pillekönnyűvé vált, újra kapott levegőt, melyet szinte szomjas mohósággal szívott újra magába. Egyből könnyedebb lett hanghordozása, az emlékek sora, gátját szétszakító, zabolázhatatlan, szilaj folyóként zúdult rá, majd végül döntött. Ebből a temérdek kedves emlékből csupán egy megfigyelést akart velem megosztani. „Megfigyeltem, hogy Nagyvázsonyban a távolsági buszok közvetlenül a kocsma bejárata elől indulnak. Ez egy egészen új logisztikai megközelítés, hiszen így többet nem lehet mentség az, hogy valaki a kocsmázás miatt késte le a buszt.

Jóllakottan mosolyodott el, s választ nem várva penderült az éppen nyíló ajtó elé, hogy leszálljon a Nyugatinál.

Ekkor vált számomra is teljesen világossá, természetéből adódóan nyilvánvalóvá, hogy Nagyvázsonyban van VALAMI…

A részletes műsorterv megtalálható a Dumaszínház honlapján (www.dumaszinház.hu) is. Jegyek a www.dumaszinhaz.hu, a www.jegy.hu oldalakon, az Interticket jegyirodákban és a Godot Dumaszínházban (1075 Budapest, Madách u. 8. Telefon: 06-30-680-52-63) kaphatók.

A szervezők a műsorváltoztatás jogát fenntartják!

A bejegyzés trackback címe:

https://dumaszinhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr43078756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása