Dumaszínház

A stand-up comedy napi veleje. Csillagok, humor, egyebek.

Csatlakozz!

Friss topikok

Beugró vs. Dumaszínház vol.2.

2012.10.25. 00:29 - kcsabi

Címkék: szabó beugró hadházi pokorny mogács

Fenyegetések, beszólások, játék és küzdelem. Az első Beugró vs. Dumaszínház est igazi boksz-meccsre hasonlított, ahol csattantak a verbális pofonok, persze csak úgy barátilag. Szeretetből. Improvizációs színház, stand-up comedy és népítélet. A folytatása pedig most következik… November 14-én Dumaszínház részről Hadházi László és Mogács Dániel, a Beugró oldaláról pedig Pokorny Lia és Szabó Győző lép kötelek közé. Mi a piros sarokból Pokorny Liával/Szabó Győzővel, a kékből pedig Hadházi Lászlóval beszélgettünk.

Beugró_kicsi.jpgMagyarországon ilyen még nem volt. Két remek szórakoztató formátum jeles képviselői csapnak össze verbálisan. Mit szóltatok az ötlethez, amikor először hallottátok?

Pokorny Lia: Én versenyhelyzetekben, meg olyan dolgok előtt, amiket még nem csináltam mindig nagyon izgulok. A Beugró előtt is rettenetesen izgultam, de azután rendkívül megszerettem. Az mindig nagyon jó és inspiráló amikor új emberekkel találkozunk. Persze tudom magamról, hogy az én erősségem az improvizációban van, sokkal inkább mint a verbális játékokban. Amikor ki kell állni és beszélni, az nekem sokkal nehezebben megy, mint amikor egy szituációban kell reagálnom, emiatt nagyon-nagyon izgulok, közben meg azt érzem, hogy a verseny része számomra sokkal kevésbé érdekes, mint az, hogy valami új dolgot próbálunk ki, új emberekkel ismerkedünk.

Hadházi László: Nagyon örültem, amikor meghallottam hírét. Tetszik a dolog, mert újszerű, és az újdonságok mindig hordoznak magukban izgalmakat. Jó látni, amikor egy szikrából kipattanva kikovácsolódik valami nagyon fantasztikus. Bármi lehet belőle, ami jó, de persze az ellenkezője is. Mindenesetre én már nagyon várom.

Mit gondoltok, a Beugrósok helyzeti előnyben lehetnek? Mégiscsak ők művelik inkább az improvizációs műfajt, míg a stand up-ot általában az előre átgondolt sztorik jellemzik.

Pokorny Lia: Azt hiszem, hogy mindenki abban lesz erős, amiben már otthon érzi magát, így az improvizációban valóban mi, de azért nekünk is lesznek olyan feladataink, amikben meg fogunk izzadni. A Beugróban, az olyan jellegű improvizációs feladatainknál ahol arról volt szó, hogy ki kell állni és beszélni, alapvetően segítettek minket pontosan azzal, hogy belehelyeztek bennünket egy-egy konkrét helyzetbe. Amikor - akár beszéd közben - meghallom a harang hangot, akkor az azonnal beindít bennem egy képet, azonnal belecsöppent egy szituációba. Amikor csak beszélni kell és csak magamba tudok kapaszkodni, az számomra egy nehézség.

Hadházi László: Én azt gondolom, nálunk is nagyon fontos az improvizáció. Porig alázzuk a Beugrósokat! Egyébként az, hogy mennyit improvizálok egy-egy fellépés során, nagyban függ a közönségtől, és nagyon érdekes, de a helyszíntől is. Például a saját „házunkban”, a Dumaszínházban, a Corvin sétányon sokkal bátrabb a közönség, és ez rám is hatással van. soha nem szoktam teljesen átgondolni, miről fogok beszélni. Nagyjából tudom a témákat, a többi jön magától.

Fel lehet készülni egy ilyen nem mindennapi „összecsapásra”? Ti mivel „edzetek”?

Pokorny Lia: Csak azzal, hogy megpróbálok nyitott maradni és kíváncsi. Megpróbálom a saját feszültségemet izgalomba átfordítani, igazából erre nem lehet másképp készülni.

Hadházi László: Minden nap megcsinálok pár felülést, hogy hasizomban erős legyek. Fizikailag és mentálisan is edzett szeretnék lenni. Még a szorzótáblát is elgyakorolom naponta visszafelé.

Kemény csatára készültök?

Pokorny Lia: A csatát meghagyom a férfiaknak, én inkább a többet ésszel, mint erővel elvet alkalmazom majd.

Hadházi László: Hogyne! Első vérig harcolunk! Akár az életem árán is kész vagyok megküzdeni Liával és Győzővel. Annyit elárulok, hogy titkos fegyvereket is be fogok vetni a siker érdekében! De erről nem árulhatok el semmit, lévén, hogy titkosak…

A November 14-i Dumaszínházas fellépésen kívül hol láthat Benneteket a közönség?

Pokorny Lia: Az ősz számomra mindig nagyon sűrű, idén pedig különösen az. Játszom a Belvárosi színházban a Jadviga párnája című előadásban, a Centrál színházban, ahol társulati tag is vagyok, november 2-án mutatjuk be az Angéla evangéliumát, folyamatosan tartanak a Black Comedy előadásai, ezek mellett továbbra is szerepelek a Beugróban és nemsokára kezdődnek az Illatszertár próbái, amit szilveszterkor fogunk bemutatni.

Hadházi László: Leginkább a Corvin sétányon vagyok fellelhető a rengeteg vidéki fellépés mellett. Most éppen a Duma Aktuál-ra készülünk gőzerővel, amelynek érdekessége, hogy az emberek hiányolták a közéleti témákat az előadásokból, így azt találtuk ki, hogy egy egész műsort szentelünk az aktuális közéleti híreknek. Így minden ilyen este egyszeri és megismételhetetlen.

A bejegyzés trackback címe:

https://dumaszinhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr794868600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása